ProjectBloemenveiling diensten

OpdrachtgeverFloraHolland

ThemaEnterprise app

Informatie dichtbij de kweker en haar afnemers

Met de FloraHolland App worden bestaande online en offline informatiediensten in een native applicatie naar de smartphone gebracht. De visie van FloraHolland is dat de mobiel een effectief middel is dat als een Zwitsers zakmes in de broekzak elke minuut beschikbaar moet zijn voor real time diensten voor kwekers en afnemers. Om dat goed en beheerst te doen is een schaalbare visie ontwikkeld die functies in modulen door de tijd aan de app toevoegt.

Versie 1 - nieuws, meldingen en prijsinformatie

In de eerste versie kan naast algemeen vaknieuws na inloggen toegang worden verkregen tot persoonlijke informatie en abonnementen. Zo zijn real time storingsmeldingen te zien, ondersteund met push notifications. De gebruiker kan met prijsinformatie real time inzicht verkrijgen in de actuele prijzen van aangeboden partijen bloemen en planten. Met behulp van push notifications worden gebruikers directer bij de FloraHolland activiteiten betrokken. De acceptatie van de app ligt hoog en het gebruik is frequent. Een succes om op door te pakken.

Versie 2 - Prognose eindtijden en beursinformatie

In de tweede versie is een informatiedienst opgenomen waarmee gebruikers inzicht krijgen in de veiling eindtijden van planten en bloemen. Belangrijk om ieder moment direct inzichtelijk te krijgen omdat het de handel keuzes kan beïnvloeden. Mede door gebruik van push notificaties geeft dit de app gebruiker een duidelijk strategisch voordeel.

Daarnaast is een module in de app toegevoegd met beursinformatie. FloraHolland organiseert ieder jaar een aantal grote vakbeurzen en vanuit de app kunnen alle participanten gevonden worden in woord en beeld.

Versie 3 - Work in progress

Momenteel werkt Mobile Agency aan de derde grote update van de FloraHolland applicatie waarin meer aandacht is voor transacties en een aantal andere zaken waar we natuurlijk op terug komen als de app live gaat (rond februari 2016).